„Powiedz mi, co jesz, a powiem ci, kim jesteś” – ten cytat Anthelme Brillat-Savarina powinniśmy odnosić nie tylko do ludzi, ale także do zwierząt. Żywienie jest tym, co buduje odporność i zdrowie organizmu, a także wspiera w chorobach. Jednakże jest jednocześnie trudnym zagadnieniem do przepracowania z klientem.
Znaczenie odpowiedniej komunikacji z właścicielem
Zwierzęta zazwyczaj dobrze współpracują przy zmianie diety – częściej to z ich opiekunami są problemy. Należy mieć na uwadze, że klienci mają różne możliwości finansowe oraz różnią się poziomem zaangażowania w opiekę nad zwierzęciem. To właśnie od człowieka zależy, jak będzie wyglądało żywienie psiego bądź kociego pacjenta. Klienci są zależni od naszej wiedzy, ale także od sposobu, w jaki tę wiedzę im przekażemy. Na dobrostan zwierzęcia wpływa bowiem m.in. skuteczność przekazania informacji na temat prawidłowego żywienia. Może nam się wydawać, że nasza komunikacja z klientem jest poprawna, a tak naprawdę klient będzie skonfundowany i zagubiony, nie będzie wiedział, co ma robić.
Tymczasem słaba komunikacja z klientem może skutkować nieprawidłową opieką długo- i krótkoterminową. Jest to szczególnie istotne w przypadku zwierząt chorych, dla których każdy błąd opiekuna może być niebezpieczny. W poniższym tekście postaram się przybliżyć problemy komunikacyjne oraz sposoby, jakimi możemy im przeciwdziałać. Jest to kwestia często pomijana, a ma ona bezpośrednie przełożenie na dobrostan naszego zwierzęcego pacjenta. Bez zrozumienia przez opiekuna powodów, z jakich wynika konieczność wprowadzenia zmiany w żywieniu, istnieje ryzyko, że opiekun wcale nie zmodyfikuje sposobu żywienia bądź przeprowadzi to w sposób nieprawidłowy. Należy delikatnie omawiać z klientem sposób odżywiania oraz przedstawiać rozwiązania żywieniowe dosto...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 wydań czasopisma "Animal Expert"
- Dostęp do wszystkich archiwalnych numerów czasopisma w wersji elektronicznej
- Zniżki na konferencje i szkolenia
- ...i wiele więcej!